Meer klanten met een krachtige huisstijl

Identiteit
Een goede huisstijl:Laat zien wie je bent en overtuig je klanten
foto: Gideon Burton via photopin cc 

Hoe vind je genoeg klanten? Dat is voor de meeste ondernemers een uitdaging. 7 op de 10 ondernemers heeft zelfs direct last van de economische problemen. Als zelfstandig ondernemer doe je je best om potentiële opdrachtgevers te benaderen en te overtuigen om met jou in zee te gaan.

Een krachtige en herkenbare huisstijl helpt je in dat overtuigproces.

Een goede huisstijl laat zien:

  • dat je professioneel bent
  • waar je bedrijf voor staat en
  • wat je te bieden hebt

Bovendien zorgt het voor herkenbaarheid.

Met een passend logo, duidelijke visitekaartjes, een overzichtelijke website en aantrekkelijk briefpapier weet ik zeker dat je vaker wordt benaderd door potentials.

Je eigen krachtige huisstijl

Of je nou zelf aan de slag gaat met een huisstijlontwerp of liever een professional inhuurt: je zult zelf wat voorwerk moeten doen. Deze serie helpt je bij het ontwikkelen van je eigen huisstijl.

Ik hoop dat je in deze blogposts voldoende aanknopingspunten vindt om je eigen identiteit te beschrijven. En die beschrijving kun je gebruiken om een bijpassende huisstijl te (laten) ontwerpen.

1. Wat je op je drukwerk moet zetten – en waarom
2. Informatie die op ELKE website moet staan
3. Het beste lettertype voor je huisstijl
4.
Het lettertype op onze site – bekeken met een leerboek in de hand
5. Welke kleur heeft jouw bedrijf?
6. In 3 stappen naar jouw eigen huisstijl
7. Snel een originele huisstijl? Start een ontwerpwedstrijd!
8. 3 platforms voor design wedstrijden

Wat zou jij nog aan dit lijstje willen toevoegen? Laat hieronder een reactie achter of mail naar nathalie@kispi.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.