Over Nathalie Gloudemans-Voogd

Nathalie Gloudemans-VoogdIk wilde al schrijven voordat ik kon schrijven. In notitieboekjes kraste ik ‘letters’ met de Snoopy pen die altijd om mijn nek hing. Ik wist toen al dat je met woorden iets voor elkaar kunt krijgen. Letters vond ik fascinerend. Woorden waren voor mij magie.

Als kind schreef ik dagboeken, gedichten, verhalen. Hoewel mijn opstellen vaak werden voorgelezen in de klas, en poëzie van mijn hand in bundels werd opgenomen, zag ik mijn schrijfvaardigheid niet perse als een kwaliteit.

Wel realiseerde ik me dat ik iets met taal wilde doen in mijn toekomstige werk. Ik koos voor een studie Communicatiekunde en combineerde dat later met een studie Nederlands Recht.

Een eigen bedrijf lonkte… maar ik durfde niet

In 2002 zag ik een glimp van mijn droombaan. Ik volgde voor mijn studie Communicatiekunde het vak ‘Voorlichtingsteksten’ waarvoor ik gemeente-websites analyseerde aan de hand van persona’s.

De wekelijkse opdrachten waren hard werken, maar ik genoot van de oplossingen zoeken en de aanbevelingen schrijven. Suggesties die ik deed bij de eindpresentatie werden overgenomen en ik sloot tot mijn verbazing het vak af met een 8,7.

Op dat moment overwoog ik een eigen bedrijf te beginnen en dit soort scans in opdracht te doen. Maar ik deed het niet. Ik durfde niet. Ik vond dat ik mijn opleidingen eerst moest afmaken en daarna met een ‘echte’ baan moest beginnen.

Dus werd ik advocaat.

En dat heb ik jaren gedaan, op de IT recht sectie van het gerenomeerde advocatenkantoor Kennedy Van der Laan. Maar op een dag kwam het leven voorbij en dat zette me aan het denken: waar word ik nou echt gelukkig van?

Passie voor content

De leukste onderdelen aan mijn baan in de advocatuur vond ik: schrijven en mensen helpen. Ik publiceerde vanaf het begin van mijn carrière regelmatig in juridische tijdschriften, schreef updates voor de nieuwsbrief van mijn bedrijf en blogde als eerste op een externe website. Ik kreeg terug hoe de content die ik produceerde mensen hielp. Bovendien merkte ik aan de telefoontjes en mails die ik naar aanleiding van mijn artikelen kreeg dat mijn teksten een ingang waren naar verdere klantenbinding. Cliënten, bestaande en nieuwe, vroegen me zaken voor hen specifiek uit te zoeken nadat ze een van mijn stukken gelezen hadden!

Ik vond het een magisch fenomeen en eigenlijk het leukste onderdeel van mijn werk. Met een soortgelijke vorm van content marketing was Erik ook al enige jaren bezig. Mede dankzij zijn steun had ik in 2011 het lef om te denken: ‘Screw it, let’s do it.’ Ik ging weg bij het toffe advocatenkantoor waar ik jaren gewerkt had en begon samen met Erik een bedrijf waarin we content marketing centraal hebben staan.

Ik hou van de korte lijntjes die bestaan in het MKB en van de persoonlijkheid van de ondernemer die het bedrijf nog bepaalt. Ik heb zelf ervaren als advocaat hoe ik klanten kreeg, en hield, met de teksten die mijn persoonlijk stempel droegen.

Als ik jou ook daarbij kan helpen, heb ik een goede dag. Samen met Erik denk ik met je mee over het verhaal achter je bedrijf, je doelgroep, hoe je hen het beste kan bereiken en welke vormen van content daarbij zouden passen. Die content kunnen we bovendien voor je opstellen. Want al heb ik die Snoopy pen niet meer: woorden zijn nog steeds magie voor mij. Laten we samen zorgen dat die woorden ook voor jou iets voor elkaar krijgen!

Contact opnemen met Nathalie Gloudemans

Voor meer informatie neem je contact op met Nathalie Gloudemans. Dit kan via de website, via nathalie@kispi.nl en via telefoonnummer 020 8208389.

Daarnaast ben ik actief op de volgende social media: