25 ideeën voor je Facebook omslagfoto

toetsenbordHet eerste dat je ziet als je naar een Facebook pagina gaat is meestal de omslagfoto en waarschijnlijk ook de kleinere profielfoto. Dat is de plek waar bezoekers hun eerste indruk van een pagina krijgen. En daarom loont het de moeite om goed na te denken over de omslagfoto op jouw zakelijke Facebook pagina.

Heb je al een Facebook foto, verander deze regelmatig. Een nieuwe omslagfoto wordt als update in de tijdlijn van je grootste fans geplaatst. Dat is dus een mooie reden om die foto regelmatig te veranderen. Daarnaast is het een perfecte plek om ook terugkerende bezoekers steeds een nieuwe en relevante boodschap te tonen. Wil je herkenbaar blijven? Zorg dan voor een terugkerende thema, een vaste profielfoto of slim gebruik van een thema of logo.

Wat laat je zien in je omslagfoto

Ok, een omslagfoto is belangrijk. Maar wat laat je zien? Hieronder noem ik een aantal ideeën om te gebruiken als je de omslagfoto van jouw Facebook pagina wil veranderen.

  1. Een foto van jezelf, een medewerker of juist je hele team.
  2. Een foto van de binnen- of buitenkant van je bedrijfsgebouw, winkel of kantoor.
  3. Een foto van je product in de showroom of juist bij een klant.
  4. Een foto van je dienst, bijvoorbeeld hoe het er na afloop uitziet of terwijl jij of je team bezig is met het uitvoeren van deze dienst.
  5. Een mooie, inspirerende foto met daarin een headline.
  6. Laat je merk zien of juist een van de emoties of waarden die bij jouw merk passen.
  7. Een inkijk in je priveleven, bijvoorbeeld tijdens een sport of hobby.
  8. Een maatchappelijke klus die jij of jouw bedrijf doet.
  9. Een bannerachtig plaatje met een call to action. Gebruik een foto met headline en weinig tekst.
  10. Introductie van een winactie.
  11. Laat een cadeau zien dat je bezoekers kunnen winnen.
  12. Een kortingsactie of speciale aanbieding.
  13. Een call to action naar een ebook of ander cadeau.
  14. Je volgende evenement. Plaats datum, call to action en maak duidelijk hoe en waar je je kan inschrijven.
  15. Een tagline of quote die draait rondom jouw product of dienst.
  16. Een tip, idee of citaat. Bijvoorbeeld van een expert op jouw vakgebied.
  17. Verwijs naar een tabblad met daarin een ebook, evenement, product, nieuwsbrief, speciale aanbieding, etc.
  18. Een aankondiging van bijvoorbeeld een nieuwe product.
  19. Een screenshot van een compliment of mooie review die iemand op Facebook geplaatst heeft.
  20. Een foto collage rondom je bedrijf, product of dienst.
  21. Een mijlpaal die je bedrijf of Facebook pagina bereikt heeft. Bijvoorbeeld een award of prijs die je gewonnen hebt of eenvoudig weg het aantal likes dat je gehaald hebt.
  22. Een bedankje richting je fans na afloop van een actie, mijlpaal of evenement.
  23. Bekend maken van de prijswinnaars van een actie.
  24. Foto’s van je meest fanatieke fans.
  25. Jouw bedrijf, product of team in feeststemming tijdens de feestdagen of speciale seizoensbeelden.

Ben je op zoek naar enkele voorbeelden van andere ondernemers?
Lees verder: Kispi.nl – >Meer dan 300 Facebook omslagfoto’s om je te inspireren voor jouw zakelijke pagina

Wat is de meest bijzondere boodschap die jij ooit gezien hebt in een Facebook omslagfoto?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *